میانه نگار
جستجو کردن
Close this search box.

۱۸ شهریور، ۱۴۰۳

نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری در شهرستان میانه و ترکمانچای

نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری در شهرستان میانه و ترکمانچای

میزان کل آرای صحیح اخذ شده در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۳ در شهرستان میانه و ترکمانچای،  ۶۵,۱۶۱ رای بوده که در زیر آرای ۴ کاندیدای ریاست‌ جمهوری را به‌تفکیک مشاهده می کنید.

پزشکیان ۴۹,۵۱۳
جلیلی ۱۱,۸۶۲
قالیباف ۳,۴۳۶
پورمحمدی ۳۵۰

به گزارش میانه نگار به نقل از ایسنا، سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج نهمین مرحله از شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره‌ ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و افزود: ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شده است که ترتیب آرا به شرح زیر است:

* مسعود پزشکیان: ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای

* سعید جلیلی: ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای

* محمدباقر قالیباف: ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰رای

* مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶ هزار و ۳۹۷رای

از جمع آراء تایید شده؛ پزشکیان ۴۲.۶ درصد، جلیلی ۳۸.۸ درصد، قالییاف ۱۳.۸ درصد پورمحمدی ۰.۸ درصد آرا را کسب کردند و میزان مشارکت در این دوره از انتخابات ۴۰ درصد بوده است.

لازم به ذکر است که بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، چنانچه در مرحله‌ اول انتخابات برای هیچ‌یک از داوطلبان اکثریت مطلق حاصل نگردید، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد؛ بدین معنی که دو نامزدی که بیشترین آرا را در مرحله‌ اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله‌ دوم شرکت می‌کنند.

اکثریت مطلق آرا در انتخابات ریاست جمهوری نیز به معنای کسب بیش از ۵۰ درصد آرای ماخوذه است؛ بنابراین فرد منتخب مرحله اول باید حداقل ۵۰ درصد به علاوه یک رای کسب کند.

امروز همچنین وزیر کشور در جمع خبرنگاران در وزارت کشور با اعلام پایان مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتخابات با امنیت و سلامت کامل و با رقابت بسیار جدی و حضور ارزشمند مردم برگزار شد.

احمد وحیدی خاطرنشان کرد: از فردا تبلیغات داوطلبان را خواهیم داشت و آنها تا چهارشنبه می توانند تبلیغات کنند، ولی پنجشنبه تبلیغات ممنوع است.

حتماً ببینید:  بازدید فرماندار میانه از پروژه عمرانی مزار شهدای شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *