راه مواصلاتی چهار بانده؛ حرکت لاک‌پشتی توسعه زیرساخت‌ها و لزوم تسریع در اجرا

راه مواصلاتی چهار بانده؛ حرکت لاک‌پشتی توسعه زیرساخت‌ها و لزوم تسریع در اجرا

به گزارش میانه نگار به نقل از قافلان سسی، دوری از اتوبان‌ها و عدم دسترسی به راه‌های اصلی و ایمن یکی از مشکلات جدی شهرستان‌های مختلف به ویژه میانه است. در این شرایط، کمترین کاری که می‌توان در جهت جبران این نقص انجام داد، توسعه و چهار بانده کردن مسیرهای پر تردد است.

پروژه‌های چهار بانده کردن مسیرهای میانه تا سرچم، میانه تا ترک و میانه تا بستان آباد به وضوح می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین و کم‌ترین اقداماتی که برای افزایش ایمنی و تسهیل تردد باید انجام شود، مطرح گردد. این پروژه‌ها نه تنها می‌توانند در کاهش تصادفات و مرگ و میرها مؤثر باشند، بلکه تسهیل در عبور و مرور، کاهش بار ترافیکی و ایجاد مسیرهای ایمن برای رانندگان را به همراه خواهند داشت.

در شرایطی که میانه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از امکانات اتوبان و دسترسی سریع به شبکه‌های بزرگراهی و آزادراهی محروم است، چهار بانده کردن این مسیرها می‌تواند حداقل اقدامی باشد که از سوی مسئولین برای افزایش ایمنی و کاهش مشکلات ترافیکی انجام شود.

به‌طور کلی، این مسیرهای پرخطر و پر تردد باید به عنوان اولویت‌های اصلی در حوزه راه‌سازی و جاده‌سازی در نظر گرفته شوند و از آن‌جایی که این پروژه‌ها در راستای کاهش حوادث جاده‌ای و ارتقای ایمنی عمومی هستند، تسریع در تکمیل آنها امری ضروری و الزامی است.
چه زمانی باید سرعت بگیرد؟
سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چه زمانی قرار است این پروژه‌ها سرعت بگیرند و تکمیل شوند؟ متاسفانه با وضعیت کنونی و کندی پیشرفت این پروژه‌ها، همچنان شاهد تصادفات جاده‌ای و مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی هستیم. این وضعیت برای مردم منطقه قابل تحمل نیست و نیازمند یک اراده قوی و برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولین است.

اگرچه وعده‌های مختلفی برای تکمیل این پروژه‌ها داده شده است، اما حقیقت این است که تا زمان تکمیل این مسیرها، همچنان رانندگان باید با خطرات جدی مواجه باشند. مسئولین باید تلاش کنند تا با اختصاص منابع مالی و تسریع در اجرای پروژه‌های چهار بانده، مسیرهای ایمن‌تری را برای مردم فراهم کنند و از بروز حوادث و تصادفات جلوگیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ها

تعداد دیدگاه‌ها: 0


    هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.