جستجو کردن
Close this search box.

۳۰ مهر، ۱۴۰۳

هزینه کردن برای پیشگیری از اعتیاد، خسارات سنگین مقابله با آن را جبران می کند

هزینه کردن برای پیشگیری از اعتیاد، خسارات سنگین مقابله با آن را جبران می کند

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه هزینه کردن برای پیشگیری از اعتیاد، صدها برابر، خسارات و زیان های مقابله با آن را جبران می کند گفت: هرچند هزینه پیشگیری بالاست اما هزینه های درمان معتادان و مقابله با سرقت و دیگر آسیب های اجتماعی و مهمتر از آن از افتادن جوانان بعنوان بهترین نیروهای محرک مملکت در دام اعتیاد، نشات یافته از اعتیاد در جامعه، بسیار سنگین تر و گاه جبران ناپذیرتر است.

به گزارش میانه نگار به نقل از روابط عمومی فرمانداری میانه، محمدباقر هنربر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، همه آحاد جامعه را موظف به پیشگیری و مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد عنوان کرده، از شورای اسلامی شهر خواست تا در بودجه فرهنگی سالانه، برای پیشگیری از اعتیاد نیز اعتبارات لازم را بگنجاند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با اعتیاد، همه باید آستین همت بالا بزنند تا جوانان از گرفتاری در دام اعتیاد مصون مانده و افراد گرفتار شده نیز نجات یابند.

هنربر، پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ایجاد اشتغال، توسعه صنعت و کارآفرینی، ایجاد و توسعه مراکز تفریحی، هنری، فرهنگی و ورزشی را از لازمه ها و بسترهای پیشگیری از اعتیاد برشمرده، افزود: در این زمینه، انتظار از مجموعه های فرهنگی بالاتر است.

دادستان میانه نیز در این جلسه، با تاکید بر نیاز شهرستان میانه برای ایجاد کمپ ماده ۱۶، گفت: مکان لازم برای ایجاد کمپ در شهرستان وجود دارد و لازم است مجوزهای آن از سوی استان صادر شود.

محمودیان  با اشاره به افزایش هزینه های نگهداری معتادان در کمپ ها، بر لزوم تجدید نظر در مبالغ اعطایی از سوی شهرداری های شهرستان تاکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه، با بیان اینکه جرائم مالی سوداگران مواد مخدر مربوط به سالها قبل بوده و سنخیتی با شرایط کنونی ندارد، گفت: باید از ظرفیت نمایندگان استان برای طرح این موضوع در مجلس و اصلاح قوانین مربوطه بهره گرفته شود.

امیر رنجبر، تنها راهکار ایستادگی در برابر اعتیاد را پیشگیری اولیه خوانده، گفت: سوداگری مواد مخدر، معضلی جهانی است و آنها همواره به دنبال جذب مشتری با روش های گوناگون هستند و این ما هستیم که باید با تبیین و آگاهی بخشی به جامعه به ویژه جوانان، مسیر فروش را مسدود کرده، سبب کاهش تقاضای مواد مخدر در محیط های مختلف از جمله محیط کار، صنعتی و دانشجویی شویم.

حتماً ببینید:  بسته ۱۹ بندی تشویقی نوسازی بافتهای فرسوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

میانه نگار

آخرین دیدگاه ها