موفقیت کادر درمان میانه در نجات دو بیمار از مرگ قطعی

موفقیت کادر درمان میانه در نجات دو بیمار از مرگ قطعی

کادر درمان بیمارستان برکت امام (ره) شهرستان میانه در دو عملیات مجزای احیای پیشرفته، موفق شدند دو بیمار را که با ایست کامل قلبی-تنفسی به اورژانس مراجعه کرده بودند، به زندگی بازگردانند.

به گزارش میانه نگار به نقل از رکنا، دکتر الهام رحمتی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میانه، با اعلام این خبر موفقیت‌آمیز اظهار داشت: در اولین حادثه، یک جوان ۲۰ ساله به دلیل مسمومیت به بخش اورژانس منتقل شد که در بدو ورود دچار ایست کامل قلبی-تنفسی شده بود. تیم اورژانس به سرپرستی خانم دکتر عبدالهی، متخصص طب اورژانس، بلافاصله عملیات پیشرفته احیای قلبی-ریوی را آغاز کردند و پس از ۳۰ دقیقه تلاش بی‌وقفه، موفق به بازگشت علائم حیاتی و تثبیت وضعیت بیمار شدند.

وی افزود: در حادثه‌ای دیگر، مردی ۸۵ ساله که بدون علائم حیاتی توسط خانواده به اورژانس آورده شده بود، تحت مراقبت‌های ویژه و تخصصی تیم اورژانس قرار گرفت و با اقدام سریع و دقیق، این بیمار سالخورده نیز به چرخه حیات بازگشت.

دکتر رحمتی با تأکید بر نقش تعیین‌کننده کادر درمان در این موفقیت‌ها خاطرنشان کرد: انجام به‌موقع و دقیق پروتکل‌های احیا، تنها راه بازگشت بیماران در شرایط بحرانی است. وضعیت عمومی هر دو بیمار رو به بهبود بوده و مراقبت‌های تکمیلی برای آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ها

تعداد دیدگاه‌ها: 0


  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.