حکمرانی همافزا با محوریت مدیریت محلهمحور و مشارکت مردم، راهبرد اصلی شهرستان میانه برای تحقق مصرف بهینه انرژی است؛ رویکردی که به گفته فرماندار ویژه میانه، نتایج ملموسی از جمله کاهش مصرف برق و ارتقای شاخصهای خدماترسانی را به همراه داشته است.
به گزارش میانه نگار به نقل از روابط عمومی فرمانداری میانه، محمدرضا مشایخی، فرماندار ویژه میانه، در جلسه حکمرانی همافزا با محوریت مصرف بهینه انرژی، با تأکید بر نقش مدیریت محلهمحور در حل مسائل شهرستان اظهار کرد: نخستین محور حکمرانی همافزا، مدیریت و بهینهسازی مصرف انرژی است که باید با مشارکت مردم، دستگاههای اجرایی، رسانهها، دهیاریها، شهرداریها و ظرفیت اثرگذار روحانیت و مساجد دنبال شود.
وی با اشاره به تأکید رئیسجمهور بر فرهنگسازی در حوزه مصرف بهینه انرژی افزود: این رویکرد باید بهصورت شبکهای و مردممحور اجرا شود تا مشارکت عمومی در مدیریت مصرف به یک فرهنگ پایدار تبدیل شود. توسعه پنلهای خورشیدی در روستاها، احداث نیروگاه خورشیدی توسط شهرداری میانه، جذب سرمایهگذار برای ایجاد مزارع خورشیدی، هوشمندسازی چاهها و ادارات و نصب کنتورهای هوشمند برق از مهمترین برنامههای شهرستان در این حوزه است.
فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه همکاری بینبخشی نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی دارد، تصریح کرد: با اجرای برنامههای هدفمند، مصرف برق شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته که نشاندهنده همراهی مردم و دستگاههای اجرایی در اجرای سیاستهای مدیریت مصرف است.
مشایخی همچنین با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه آب گفت: طی سهماهه نخست سال، ۶ هزار و ۶۵۰ متر اصلاح و توسعه شبکه آب و یکهزار و ۳۵۵ متر توسعه شبکه با هدف کاهش هدررفت آب انجام شده که نتایج مطلوبی در کاهش مصرف به همراه داشته است.
وی از ارتقای شاخص کیفیت آب شرب روستاهای شهرستان از ۱۴ درصد به ۹۸ درصد خبر داد و افزود: میانه در این شاخص در جمع پنج شهرستان برتر کشور قرار گرفته است. استانداردسازی انشعابات و اجرای راهکارهای عملیاتی با مشارکت مردم، زمینهساز ارتقای خدمات و تحقق اهداف حکمرانی همافزا خواهد بود.
فرماندار ویژه میانه با اشاره به اقدامات چشمگیر اداره گاز در توسعه شبکه گازرسانی، استانداردسازی و فرهنگسازی مصرف در بخش خانگی و ادارات، بر لزوم نهادینهسازی حکمرانی محلهمحور تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مساجد بهعنوان کانون اقدامات محلهای، تقویت ارتباط مستقیم با مردم، جذب خیران در حوزه مواسات و توسعه خدمات عمرانی و درمانی، از مهمترین محورهای این الگوی مدیریتی در شهرستان خواهد بود.
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.